20.02.2018

Тенденції 2018 для Фармринку: погляд юристів

15-16 лютого 2018 року відбувся XIII Щорічний аналітичний форум «Фармпогляд-2018. І корабель пливе ... (E la nave va ...)». Організаторами виступили компанії «МОРІОН» та «УкрКомЕкспо». Генеральний аналітичний партнер — компанія «Proxima Research». 

У рамках дводенного форуму було проведено 5 сесій, покликаних висвітлити різні аспекти ведення фармбізнесу, тенденції та регуляторні ініціативи.

Тенденції для фармацевтичного ринку з юридичної точки зору висвітлив Микола Орлов, партнер юридичної фірми ОМП:

1. Податкова починає і засмучує. 

На сьогодні ДФСУ активно допомагає реструктуризації фарма-ринку: 

  • вони наполегливо переконують виробників переходити на дочірні компанії;
  • вони вперто вважають мотивацію платою за послуги і переконують у необхідності прямих договорів з аптечними мережами;
  • їм дуже подобається капіталізація ТМ – вони наполягають на отриманні роялті за це. 

Усі, хто не розуміють натяків, ризикують дорого заплатити за науку! 

2. 50 відтінків сірого або офіційна податкова політика

Увага! Зміни підходів податкової: 

  • Чому не перевиставляєте витрати на промоцію на власника ТМ (навіть якщо у вас з ним немає договору)?
  • Чому застосовуєте конвенцію при виплатах роялті/дивідендів/відсотків (якщо кінцевий власник не компанія, яка безпосередньо отримує кошти)?
  • Як обґрунтуєте витрати на маркетинг, виплачені на ФОПів та компанії, що не торгують лікарськими засобами?
  • Оподаткування ПДВ фінансування постійних представництв – апогей апофеозу.
  • Нарахування податку на прибуток для постійних представництв без коефіцієнту 0,7.
3.  АМКУ – послідовність у безсистемності

За останні три роки ринок не побачив викристалізованого підходу до фарм-галузі:

  • рекомендації щодо маркетингових договорів з аптечними мережами у кращому випадку «незакінчені»;
  • останні рішення по справах взагалі не витримують жодної критики – доведеність порушення відсутня;
  • при цьому вже з січня 2018 року знову пішли «листи щастя» на виробників – готується чергова спроба «креативу».

Сьогодні дії АМКУ швидше нагадують полювання на відьом, аніж зважену і зрозумілу ринку політику регулятора!

4. Танго з маркетингом 
  • Виробники мусять платити як дистриб’юторам, так і аптекам.
  • При цьому дистриб’ютори хочуть отримувати лише знижки.
  • Аптечні мережі хочуть оплати або на ФОПів, або на «порожні» юридичні особи.
  • Податкова нараховує 20% ПДВ на знижки дистриб’юторам та знімає з витрат виробника маркетингові платежі.
  • Антимонопольний взагалі може «вважати» будь-які такі платежі незаконними.
5. Виробники: поради 2018
  • Перехід на роботу через дочірні компанії в Україні – це «територія визначеності» порівняно з представництвами будь-яких видів. 
  • Отримання ліцензії на імпорт/гуртову торгівлю – 2-3 місяці і запасний аеродром готовий. 
  • Ще раз обдумати політику знижок/платежів дистриб’юторам – більшість інструментів, які застосовуються на ринку є ризикованими з точки зору АМКУ і ДФСУ.
  • Переоформити стосунки з аптечними мережами – платежі «мертвим душам» стають все дорожчим задоволенням. 



Назад
Адреса:
01033, м. Київ, вул. Тарасівська, 9
Тел:     +38 044 391 30 01
Факс:  +38 044 391 30 02
E-mail:  office@omp.com.ua