10.02.2017

2017 регуляторні та податкові новації – ера невизначеності, тема доповіді Миколи Орлова на XII Щорічному аналітичному форумі «Фармапогляд–2017. І знову напередодні змін…»

7–8 лютого 2017 р. у Києві відбувся XII Щорічний аналітичний форум «Фармапогляд–2017. І знову напередодні змін…». Форум організований компаніями «МОРІОН», «Proxima Research» та «УкрКомЕкспо». Юридичний партнер заходу — юридична фірма «ОМП».

Партнерську підтримку також надали Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА), Аптечна професійна асоціація України (АПАУ), Асоціація представників міжнародних фармацевтичних виробників України «AIPM Ukraine», громадська організація «Всеукраїнська фармацевтична палата», Асоціація виробників інноваційних ліків «АПРАД», Асоціація «Оператори ринку медичних виробів» та Американська торговельна палата в Украї­ні.

Микола Орлов, партнер юридичної компанії «ОМП», розповів про актуальні податкові та юридичні ризики взаємодії між операторами ринку. Зокрема, Державна фіскальна служба України (ДФСУ) вважає надання знижки на ціну товару оплатою маркетингових послуг. Зараз податкова вважає маркетингом будь-які виплати, і це може вплинути на ціну лікарського засобу. Доповідач зазначив, що знижки, надані для реалізації нижче собівартості, податкова також прирівнює до маркетингових послуг. Доповідач озвучив декілька порад, як уникнути проблем з податковими перевірками, зокрема, слід уникати терміну «бонуси» і застосовувати замість нього «знижки». ДФСУ не «атакує» знижки, які, як прописано в договорі, надаються для компенсації збитків від зміни валютного курсу або погіршення економічної ситуації. Знижки за договорами поставки не слід прив’язувати до знижок, що надаються дистриб’юторам, та/або до будь-яких маркетингових акцій. Також податкову може зацікавити ситуа­ція, коли знижки корелюють з виплатами за маркетинговими договорами. Не слід включати у договори поставки положення щодо промоції лікарських засобів, які постачаються.
З точки зору доповідача, результатом двох останніх років діяльності Антимонопольного комітету України (АМКУ) є визнання відсутності регулювання маркетингових договорів; монополізації оптового ринку лікарських засобів; монополізації регіональних роздрібних ринків препаратів; штрафів за знижки як порушення цінового регулювання та антиконкурентні узгоджені дії. Також доповідач озвучив декілька рекомендацій щодо того, як мінімізувати ризики привернення уваги з боку АМКУ.
Доповідач зазначив, що АМКУ вже декілька разів висловлювався за створення прозорих умов роботи на фармринку. Мова йде про забезпечення прозорих критеріїв відбору дистриб’юторів та аптечних мереж; правил цінової політики (зокрема надання знижок); правил маркетингу та промоції лікарських засобів. Наявність відповідних правил повністю не усуває антимонопольні ризики, проте мінімізує їх.

За матеріалами щотижневика АПТЕКА



Назад
Адреса:
01033, м. Київ, вул. Тарасівська, 9
Тел:     +38 044 391 30 01
Факс:  +38 044 391 30 02
E-mail:  office@omp.com.ua